-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40925 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

پاسخ امام حسين به كسانيكه او را از بردن اهل بيت به دنبال خودش برحذر ميداشتند چه بود؟
ابا عبدالله جواب داد: نه، من بايد آنها را ببرم. به آنها جوابي مي داد كه ديگر نتوانند در اين زمينه حرف بزنند، به اين ترتيب كه جنبه معنوي مطلب را بيان مي كرد، كه مكرر شنيده ايد كه ايشان استناد كردند به رؤيايي كه البته در حكم يك وحي قاطع است. فرمود: در عالم رؤيا جدم به من فرموده است: «اِنَّ اللهَ شاءَ اِنْ يَراكَ قَتيلاً» (بحارالانوار، 44/364) گفتند: پس اگر اين طور است، چرا اهل بيت و بچه ها را همراهتان مي بريد؟ پاسخ دادند: اين را هم جدم فرمود: «اِنَّ اللهَ شاءَ اَنْ يَراهُنَ سَبايا». (بحارالانوار، 44/364) خدا خواسته است تو شهيد باشي، جدم به من گفته است كه رضاي خدا در شهادت توست. جدم به من گفته است كه خدا خواسته است اينها اسير باشند؛ يعني اسارت اينها رضاي حق است، مصلحت است و رضاي حق هميشه در مصلحت است و مصلحت يعني آن جهت كمال فرد و بشريت. در مقابل اين سخن، ديگر كسي چيزي نگفت يعني نمي توانست حرفي بزند. پس اگر چنين است كه جد شما در عالم معنا به شما تفهيم كرده اند كه مصلحت در اين است كه شما كشته بشويد، ما ديگر در مقابل ايشان حرفي نداريم. همه كساني هم كه از اباعبدالله اين جمله ها را مي شنيدند، اين جور نمي شنيدند كه آقا اين مقدر است و من نمي توانم سرپيچي كنم. اباعبدالله هيچ وقت به اين شكل تلقي نمي كرد. اين طور نبود كه وقتي از ايشان مي پرسيدند چرا زنها را مي بريد، بفرمايد اصلا من در اين قضيه بي اختيارم و عجيب هم بي اختيارم. بلكه به اين صورت مي شنيدند كه با الهامي كه از عالم معنا به من شده است، من چنين تشخيص داده ام كه مصلحت در اين است و اين كاري است كه من از روي اختيار انجام مي دهم ولي بر اساس آن چيزي كه آن را مصلحت تشخيص مي دهم. لذا مي بينيم كه در موارد مهمي، همه يك جور عقيده داشتند، اباعبدالله عقيده ديگري در سطح عالي داشت؛ همه يك جور قضاوت مي كردند، امام حسين عليه السلام مي گفت: اين جور نه، من جور ديگري عمل مي كنم. معلوم است كه كار اباعبدالله يك كار حساب شده است، يك رسالت و يك مآموريت است. اهل بيتش را به عنوان طفيلي همراه خود نمي برد كه خوب، من كه مي روم، زن و بچه ام هم همراهم باشند. غير از سه نفر هيچيك از همراهان اباعبدالله، زن و بچه اش همراهش نبود. انسان كه به يك سفر خطرناك مي رود، زن و بچه اش را كه نمي برد. اما اباعبدالله زن و بچه اش را برد، نه به اعتبار اينكه خودم مي روم پس زن و بچه ام را هم ببرم (خانه و زندگي و همه چيز امام حسين عليه السلام در مدينه بود) بلكه آنها را به اين جهت برد كه رسالتي در اين سفر انجام بدهند.

مجموعه آثار شهيد مطهري ج 17ـ حماسه حسيني صفحه: 396 ـ 397
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.